Рисковете при неоторизиран ъпгрейд

Руслана Ангелова  July 2 2014 03:39:28 PM
Мотивирани от стремежа си да отговорят максимално на желанията на потребителите, все повече доставчици променят оригиналните лаптоп конфигурации, за да си осигурят конкурентно предимство.

Такъв е случаят с все по-популярния ъпгрейд с SSD.

Подобна промяна е често желана и е от полза за потребителите, но крие рискове, които не бива да бъдат подценявани. Например:


1. Гаранцията на лаптопа


Подмяната на оригинални компоненти от неоторизирани лица компрометира гаранцията на лаптопа.

Според гаранционните условия на Lenovo:  "Гаранцията не е валидна в случай на:
  • извършен ремонт, ъпгрейд или други промени от неоторизирани от Lenovo лица (оторизираният гаранционен сервизен доставчик на Lenovo Idea е единственият упълномощен да обслужва техника Lenovo Idea);
  • причинен дефект от пряко или косвено използване на части, които не са продадени от Lenovo;"

Ако сте решили да вложите пари в техника с подменен оригинален компонент, например SSD, първо проверете:
  • кой е отварял машината и има ли право да го прави?
  • с какво е заменен оригиналният компонент?
  • валидна ли е гаранцията, която производителя дава, след подмяната?
 
Image:Рисковете при неоторизиран ъпгрейд

2.  Обещанията на производителя


Проектирайки машината, производителят гарантира производителност и надежност, разчитайки на определени компоненти като SSD на марка Х. Ако търговецът е решил да направи ъпргрейда с компонент по негова преценка и машината не се представя според очакванията – вината не е в производителя.  

Ние сме ексклузивен магазин и предлагаме само оригинални  продукти с гарантиран произход и ненарушена гаранция. Имаме най-големия Lenovo сервизен център за Тhink продукти, сервизирали сме над 11 000 Lenovo машини. Познаваме правилата и предпочитаме да ги спазваме. Вероятно няма да предложим най-ниската цена на клиентите си,  но ще им осигурим най-виско ниво на сигурност и защита на инвестицията.

Image:Рисковете при неоторизиран ъпгрейд

Нашият съвет:
Когато решите да правите ъпгрейд на скъпа техника, изберете препоръчани от производителя компоненти, а за самата подмяна потърсете услугите на оторизираните за това сервизни центрове.

Или си изберете лаптоп, на който не му се налага да бъде ъпгрейдван, като Lenovo Y50.
Comments

1LenovoFan  07/02/2014 8:28:45 PM  Рисковете при неоторизиран ъпгрейд

Как бихте коментирали факта, че при над 90% от моделите CRU (Customer Removable Unit) са памет, твърд диск и записвачка. Това "Гаранцията не е валидна в случай на:извършен ремонт, ъпгрейд или други промени от неоторизирани от Lenovo лица" всякаш е противоречие. В цял свят хората ъпгрейдват лаптопите си с памет и SSD известно време след покупката си....

2LenovoFan  07/02/2014 8:28:45 PM  Рисковете при неоторизиран ъпгрейд

Как бихте коментирали факта, че при над 90% от моделите CRU (Customer Removable Unit) са памет, твърд диск и записвачка. Това "Гаранцията не е валидна в случай на:извършен ремонт, ъпгрейд или други промени от неоторизирани от Lenovo лица" всякаш е противоречие. В цял свят хората ъпгрейдват лаптопите си с памет и SSD известно време след покупката си....

3Виолета Хранкова  07/03/2014 2:12:11 PM  Рисковете при неоторизиран ъпгрейд

Гаранцията е валидна за всяко CRU (Customer Removable Unit), съвместимо и монтирано по правилния начин от клиента. За различните машини, различни компоненти са CRU. Гаранцията отпада при потребителски интервенции, свързани с FRU (Field Replaceable Unit) компоненти. Затова нашият съвет е преди да подменяте или добавяте определена част да проверите на сайта на Lenovo или в оторизиран сервизен център дали съответния компонент е CRU.

  • Код за сигурност:

Първия Български Бутон за споделяне